Trail

Vi är många i föreningen som gillar att springa ute i skogen och komma nära naturen.

Har du problem med skador kan terrängen vara en snällare belastning när man ska bygga upp löpningen igen. Vi springer på stigar ute i skogen, i uppförsbackar och nedförsbackar. Ibland springer vi långa sträckor och ibland korta sträckor. Det är bara att hänga på det som passar just dig! När vi springer trail så pratar vi inte tempo, utan vi springer antal kilometer. Sen tar det självklart olika lång tid, beroendes på hur terrängen ser ut just där man springer. Ofta är det backigt; rötter och stenar, mjuka och hårda stigar och det kan helt bero på dagsformen på vad man orkar just den dagen man springer.

På vissa stigar kan det vara mycket buskar och träd som kommer nära och då kan det vara skönt att ha ett par långbyxor eller långa strumpor för att spara benen på rispor. Terrängskor är att föredra, när stigarna är blöta är det skönt att slippa glida till. Men det fungerar absolut bra med vanliga löparskor – det är helt upp till var och en att känna efter vad man vill använda.

Lite energi kan vara bra att ta med sig när man kör ett par timmar, även vattenbälte eller vätskeväska. Är det varma dagar kan det bli extra ansträngande att röra sig på stigarna.

Trail handlar mycket om njutning!

 

Trailpassen 

Träningen läggs ut i vår gemensamma kalender samt på vår facebooksida; Örebro AIK. Läs mer på http://www.orebroaik.se/trail/trailpass

 

Har du frågor, eller vill engagera dig i traienl med oss så hör av dig:  

Fredrik Hartman 0732 0047 99 

 
 

 

Copyright Örebro AIK 2009