Engagera dig i Örebro AIK

Örebro AIK är en ideell förening vilket betyder att allt som görs i klubben är genom frivilligt arbete.

För att kunna bedriva klubben och dess verksamhet finns en styrelse, en valberedning och revisorer. I dessa organ sitter medlemmar som är valda på viss tid genom klubbens årsmöte. Vidare finns under styrelsen ett antal kommittéer och grupper vilka också består av medlemmar.

Klubben är nu i behov att få in nya medlemmar som antingen vill engagera sig i styrelsen, som revisorer eller i tävlingskommittén för löpning.

Styrelsen och revisorer

När det gäller styrelsen så finns tre lediga platser som ledamöter, två av dessa som kassör och sekreterare. Klubben vill gärna att någon av dessa nya ledamöter är triathlet då merparten av styrelsen idag är löpare. Vidare ser vi gärna också någon som brinner för att arbeta med sociala medier.

Rollen som revisor är också ledig. Här behövs två personer.

Är du intresserad eller vill föreslå en person. Hör av dig till valberedningen.

• Ronny Collin, ronny@rohan.se, 076-11 66 495
  • Therese Persson, persson@orebro.se, 070-77 76 367

Tävlingskommittén för löpning

När det gäller tävlingsgruppen för löpning behövs ytterligare 3-4 personer. Arbetet i denna grupp innebär att planera och organisera de tre löptävlingar som klubben genomför varje år.

Om du är intresserad så meddela ditt intresse till kansliet@orebroaik.se.